יום שבת, 26 באוגוסט 2017

ליקוי חמה



ליקויי חמה מלאים מלווים את האנושות משחר ההיסטוריה בימינו אנו מבינים כי השמש מוסתרת ע"י הירח החולף בינה לבין כדור הארץ ולמעשה מסתיר אותה לזמן קצר מעינינו. הירח מטיל את צלו על פני כדור הארץ. וחושך נוצר במשך היום לזמן קצר, עבור רבים, זהו מאורע מרגש ומעניין אך לא מפחיד. לא כיום,

בתקופות שהידע האסטרונומי לסיבת הליקוי לא היה זמין לאוכלוסיה, הוא עורר פחד רב. ואנשי הדת פרשו אותם כאזהרה מפני סוף העולם הקרב ובא. או כהזהרות לחזרה  לדרך הישר.

ומבחינה פסיכולוגית רוחנית, האם זה באמת  כך? האם ליקוי חמה הוא התגלות של רוע או אזהרה מפניו? האם ניתן לפרש את הליקוי בדרך אחרת ? 
בליקוי חמה, כאמור, הירח מטיל צלו על פני כדור הארץ. לאחר זמן מה השמש מתגלית שוב וחוזרת להאיר ולחמם. אם נתייחס אל האור והצל כמטאפורות:  מהו הצל? ומהי השמש?
אם הצל מסמל את הפחדים שלנו, את המסכה המסתירה מעיננו את האור , את היכולת לראות בבהירות, ואילו השמש מסמלת את המהות הפנימית שלנו ,החיים שלנו (האור, החום) אזי הליקוי מסמל מצב בו עלינו להבין ולקבל שיש משהו נסתר מעיננו וכאשר נוריד אותו נוכל "לראות" שוב, ולמצוא את דרכנו ללא פחד.

מבחינה אסטרולוגית כללית ומדינית נכון שליקויים נצפו במשך השנים יחד עם אירועים דרמטיים, בעיקר באותם האזורים שבהם הם נצפו, האם זה רע? לא בהכרח, תלוי בפרשנות  שלנו למציאות, המציאות הפיזית מתרחשת, אולי ואני מעלה מחשבות אישיות , אותם "אירועים דרמטיים" נועדו לנקות כדי לגלות שוב את המהות הקולקטיבית והחיים המשותפים ?  
השמש המתכסה רק כדי להתגלות מחדש משקפת כקולקטיב מציאות משותפת, המציאות היא מה שהיא , היא תוצאה של סיבה לעתים גלויה לרוב נסתרת , ואם איני נשאבת לדרמה הרגשית שהיא מביאה איתה ואשאר שקטה הצל יעלם והשמש תאיר מציאות בהירה ואפשרויות חדשות.

ואיך זה מופיע באסטרולוגיה אישית ?  תלוי במפה הלידה האישית שלנו, ליקוי יכול להיות התחלות חדשות , הבנות חדשות וגם תקופה מאתגרת , 
כל מפה היא כמו טביעת אצבע אישית ייחודית רק לנו , הליקוי המשתקף במפת הלידה האישית לנו בזמן הווה הוא השתקפות של תוצאה נראית, והזדמנות .
וההבנה של ההשתקפות במפה האישית  היא כלי נוסף להתפתחות אישית ,לשינוי, להתחלות חדשות ,לחיבור למהות הפנימית הייחודית לנו. או בשפה אסטרולוגית חיבור לשמש שלנו.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה